Foreningen

Hvad laver kunstforeningen

Kunstforeningen indkøber kunst på diverse udstillinger og gallerier.

Kunst udlodning

Én gang om året trækkes der lod om de indkøbte kunstværker.

Du har en stor chance for at vinde i årets lodtrækning, da der hver år udloddes omkring 20 – 30 gevinster.

Årets kunst
Hver tredje år modtager alle medlemmerne årets kunst som gave.

En række arrangementer, hvor vi sammen er på udflugt:

• På museum
  • Galleri
  • Besøg på kunstneres værksteder

Hvorfor en kunstforening

Fordi vi tror, at kunstneriske oplevelser er livgivende, nyttige, underholdende og nødvendige.

Og kunstneriske oplevelser – sammen med kollegaer fra andre hjørner af vores fælles arbejdsplads – giver en sjovere, bedre og mere meningsfuld hverdag.

Kunstforeningen har eksisteret i 50 år og har ca. 200 medlemmer.

Bestyrelsen
Kunstforeningen drives i det daglige af en bestyrelse på 7 medlemmer, som vælges på den årlige generalforsamling.

Vi indkøber kunst (malerier, figurer, skåle, smykker o.lign.) hen over året, og en gang årligt udloddes de indkøbte værker blandt medlemmerne.

Ophør i ansættelsen
Hvis man ophører i ansættelsen, enten fordi man skifter arbejde eller bliver pensioneret, kan man stadig fortsætte som medlem i foreningen, man skal dog selv rette henvendelse til kunstforeningen.

Mange pensionister benytter således kunstforeningens arrangementer til at træffe gamle kolleger under hyggelige former. Ved afdelingsskift inden for kommunen skal Personale have besked.

Views: 1744